Visie ontwikkeling

FunnelVision combineert inhoudelijke betrokkenheid met de kracht van verrassing, verbeelding en verbinding. Het vinden van verbinding tussen zeer diverse perspectieven is de basis. We maken gebruik van methoden voor toekomstverkenning en visueel denken van H3Uni.org en integrale systeembenadering van o.a. Presencing Institute.

Kwartiermaken en aanjagen

Bij het opzetten van een nieuw initiatief moet er doorgaans onder tijdsdruk tal van partijen en zaken met elkaar verbonden worden. FunnelVision excelleert in het makelen, schakelen en mobiliseren van partijen binnen gestelde randvoorwaarden. Zie voor een baanbrekend crowdsourcing en co-creatie voorbeeld begeleid door FunnelVision dit Marketingfacts artikel. In het boek 'De ondernemende professional' van prof. Frank Kwakman en Cris Zomerdijk wordt deze casus van een theoretisch raamwerk voorzien.

Prototyping

Sommige concepten moet je zien en 'vast kunnen pakken' om effectief te communiceren over (on)mogelijkheden. Lang niet altijd hoeft er iets volledig nieuws te worden gemaakt. Zie voor een aansprekend voorbeeld deze stalen schaal die in co-creatie is ontwikkeld met Schaapveld architectuur, WOID en Phoenix 3D metaal.